<

Imuni sistem – naša odbrana 24/7

U našim telima postoje složeni sistemi mehanizama koji nas brane od spoljnih agenasa sa kojima svakodnevno dolazimo u kontakt. Oni pružaju celodnevnu zaštitu bez obzira na to šta radimo - 24 sata dnevno, sedam dana u nedelji. Ovaj sistem za odbranu i nadzor zajednički je poznat kao imuni sistem.

Šta je imuni sistem?

Prve barijere sa kojima se potencijalni uljezi susreću su koža, koja čini neprobojni sloj, i sluzokoža nosa i grla, bešike i genitalija koja sadrže imune ćelije koje sprečavaju vezivanje mikroba. Zajedno sa brojnim imunološkim ćelijama koje se neselektivno bore protiv stranih organizama, one čine nespecifični imuni sistem. Uprkos svojoj efikasnosti, neki se i dalje probijaju kroz ove prve prepreke, što je mesto gde naš visoko inteligentni specifični imuni sistem stupa na snagu.

Specifični imuni sistem može da čuva informacije o uljezima i stranim organizmima sa kojima se već susreo u imunološkoj memoriji. Na ovaj način, kada se telo ponovo suoči sa njima, njegova vojska pomoćnih T-ćelija i citotoksičnih T-ćelija spremna je za nekoliko minuta i zna šta treba učiniti da se efikasno bori sa njima. Generalno, oko 80% naših imunih ćelija nalazi se u digestivnom traktu, što znači da creva igraju ključnu ulogu u efikasnosti imunološkog odgovora.

 

Šta sve može uticati na naš imuni sistem?

Poput mnogih naših telesnih sistema, imuni sistem postoji u osetljivoj ravnoteži i naš način života može imati značajan efekat. Evo nekoliko ključnih faktora koji mogu uticati na našu imunološku funkciju.

Stres - rokovi, putovanje na posao, finansije, kućni poslovi, veze. U užurbanom životu koji danas vodimo lako se možemo naći u stalnom stresnom stanju. Ovo pokreće naše telo da oslobađa hormone stresa kao što je kortizol, koji umanjuje efikasnost imunog sistema. Štaviše, stres može negativno uticati i na creva, koja su dom većine naših imunih ćelija.

Nedostatak sna - Nedovoljno sna takođe može dovesti do povišenog nivoa određenih hormona stresa, što je pokazano da ometa sposobnost tela da se bori. Premalo sna takođe znači da telo nema dovoljno vremena za najvažnije procese regeneracije preko noći.

Ishrana - Neuravnotežena ishrana ne znači samo da telo možda ne uzima vitamine i minerale potrebne za normalno funkcionisanje imunog sistema, već može uticati i na mikrobiotu creva. Ako jedemo puno prerađene hrane, možemo smanjiti raznolikost bakterija koje unosimo, što je povezano sa homeostazom organizma. Homeostaza je tendencija održavanja stabilnosti.

Previše vežbanja, ili nedovoljno? - S jedne strane, nedostatak vežbanja može ograničiti funkciju imunog sistema i kratkoročno i dugoročno. S druge strane, prekomerno vežbanje ili izlaganje naporu bez dovoljne regeneracije mogu dovesti do viška hormona stresa, što može ometati imunološki odgovor tela.

Koliko je jak vaš imunitet? Kako čitati znakove koje vam šalje vaš imuni sistem? Saznajte više o signalima koje vam šalje.

Kako znati da li vaš imuni sistem radi dobro, tj. onako kako bi trebao? Obratite pažnju na ove znakove koje vam šalje vaš imuni sistem.

Napetost - Da li ste primetili da se u poslednje vreme osećate više pod stresom? To može biti nagoveštaj vašeg tela da je vaš imunološki sistem pod pritiskom i da bi vam mogla koristiti mala pomoć.

Umor - Da li se osećate umorno uprkos tome što ste se dovoljno naspavali? Ako vaš imuni sistem mora da radi više nego obično, to će sigurno odraziti na vaš nivo energije.

Alergije - Da li su se stare alergije iznenada ponovo pojavile ili su se pojavile nove? Na to koliko dobro vaše telo može da se nosi sa alergenima u velikoj meri utiče efikasnost vašeg imunog sistema.

Sporija regeneracija - Sposobnost vašeg tela za regeneraciju oslanja se na imune ćelije, tako da preopterećeni imuni sistem može usporiti vreme regeneracije.

 

Šta možemo učiniti da naš imuni sistem ostane jak?

Srećom, postoji puno načina na koje možemo podržati imuni sistem sa nekoliko malih promena u načinu života.

Mlečno-kiselinske bakterije

Probavni i imuni sistem su usko povezani, tako da je održavanje crevnih bakterija srećnim odličan način da se brine o crevima - domu mikrobiote creva - što čini 80% celokupnog imunog sistema. Studije su pokazale da dodavanje mlečno-kiselinskih bakterija u svakodnevnu rutinu može pozitivno uticati na mikrobiotu creva. Proizvodi BioGaia sadrže dobro istraženi soj Lactobacillus reuteri Protectis, koji se pokazao bezbednim i za decu i za odrasle.

Vežbajte

Redovno i umereno vežbanje može nam pomoći da smanjimo stres, omogućavajući našem imunom sistemu da nastavi sa radom. Ako vežbamo napolju, na svežem vazduhu, još bolje! 

Dovoljan unos vode

Kada je telo dobro hidrirano, može se u potpunosti koncentrisati na zadržavanje tih uljeza. Voda doprinosi održavanju normalnih fizičkih i kognitivnih funkcija. Takođe doprinosi održavanju normalne regulacije telesne temperature.

Štaviše, voda takođe pomaže varenju i održava vlažnu sluznicu - ključni deo odbrane našeg tela.

Unos vitamina i minerala

Uravnotežena ishrana puna svežeg sezonskog voća i povrća obezbediće našem telu vitamine i minerale za robusni imunološki sistem. Međutim, postoji jedan ključni vitamin za imuni sistem koji se nalazi samo u ograničenom broju namirnica, a to je vitamin D. Naše telo većinu svojih potreba za vitaminom D može da zadovolji izlaganjem suncu. Budući da ovo može biti teško tokom jesenjih i zimskih meseci meseci, ima smisla uzimati dodatak vitamina D u tom periodu. Bebama i deci preporučujemo  BioGaia Protectis kapi sa vitaminom D3. 5 kapi sadrži 400 I.J. , što je dovoljna količina vitamina D svakog dana!

posts_form

Application